معاون اول رئیس پارلمان عراق از دولت سعودی خواست تا بازسازی قبور ائمه بقیع را از سر بگیرد

«حسن کریم الکعبی» معاون اول رئیس پارلمان عراق روز دوشنبه از دولت سعودی خواست تا بازسازی قبور ائمه بقیع را از سر بگیرد.

وی همچنین تخریب قبور ائمه بقیع را فاجعه بزرگ توصیف کرده و از دولت عراق خواست در راستای فشار بر دولت سعوی برای بازسازی قبور این ائمه اقدام کند.

الکعبی از جامعه بین‌المللی و سازمان‌های مربوطه و همچنین تمام کشورهای عربی و اسلامی خواست تا در این زمینه به پا خواسته و به صورت فعال عربستان سعودی را برای این اقدام تحت فشار قرار دهند.

این نماینده عراقی گفت که احترام به مذاهب اسلامی و اعتقادات ملت‌ها باید مقامات سعودی را وادار به ساخت ضریح‌های مقدس و پایان دادن به صفحه‌ای سیاه کند که ده‌ها سال طول کشیده و سرشار از درد و رنج بوده که هر سال برای مسلمانان تکرار می‌شود.

قبرستان بقیع مدفن چهار امام معصوم (ع) و همچنین یاران پیامبر اعظم (ص) و بزرگان دین به شمار می‌رود که در عاشورای ۱۲۲۱ قمری برای نخستین‌بار توسط وهابیت تخریب و پس از ۱۳ سال مجدد بنای حرم‌های آن ساخته شد، اما در هشتم شوال ۱۳۴۴ قمری برای دومین بار تخریب شد و با وجود اعتراضات مسلمانان و موافقت سعودی‌ها برای بازسازی این مکان مقدس، همچنان قبرستان بقیع به همان شکل است و وهابیت با اعمال محدودیت‌هایی، مسلمانان را از زیارت ائمه بقیع (ع) محروم کرده‌اند.

حتما ببینید

اعمال شب و روز اربعین حسینی چیست

چهل منزل سپری شد تا به اربعین حسینی رسیدیم؛ در این روزها که دنیا گرفتار …

دیدگاهتان را بنویسید

logo-samandehi