مفروش شدن ۲۰ هزار متر از صحن حضرت زهرا(س) برای زوار اربعین +عکس

۲۰ هزار مترمربع از صحن حضرت زهرا(س) هم‌زمان با دهم صفر مفروش و آماده پذیرایی از زائران اربعین شد.

به گزارش مشرق، احداث صحن حضرت زهرا (س) به همت مهندسان و کارگران ایرانی از سوی ستاد بازسازی عتبات از اوایل دهه ۹۰ کلید خورد و هم‌اکنون بخش زیارتی این صحن تکمیل شده است.

البته با توجه به توقف اعزام نیروهای ستاداز اواخر سال گذشته به دلیل شیوع کرونا، عملیات تکمیل این صحن نیز با مشکلاتی مواجه شد؛ به طوری که به گفته محمد جلال مآب، رئیس ستاد بازسازی عتبات حضرت زهرا (س) همچون سال‌های گذشته در ایام اربعین پذیرای زائران خواهد بود و درباره حضور موکب‌ها در این صحن، تولیت حرم علوی تصمیم‌گیری می‌کند.

صحن حضرت زهرا (س) در جوار حرم امام علی (ع) در سه طبقه احداث شده و در حالی که حدود ۱۰ روز تا اربعین حسینی باقی مانده و بسیاری از زائران پیاده‌روی اربعین از مسیر نجف به سوی کربلا مشرف می‌شوند، صحن حضرت زهرا (س) در حال آماده‌سازی برای پذیرایی از زائران ساکن عراق می‌شود.

بر همین اساس، هر روز صحن و حرم نجف اشرف ضدعفونی می‌شود و قرار است ۲۰ هزار مترمربع از صحن حضرت زهرا (س) برای پذیرایی از زوار اربعین آماده شود؛ به طوری که از امروز با پهن شدن فرش‌ها در صحن و فراهم شدن سایر امکانات همچون پتو و وسایل سرمایشی، فضای بخش زیارتی صحن حضرت زهرا (س) میزبان زوار اربعین است.

به گزارش فارس، صحن حضرت زهرا (س) در سال‌های اخیر میزبان زوار اربعین بوده و موکب‌های ایرانی و عراقی در اطراف حرم به زوار خدمت می‌کردند که امسال با نبود موکب‌های ایرانی به دلیل بسته بودن مرز عراق و شیوع کرونا، همچنان موکب‌های عراقی به ارائه خدمات مختلف به زائران حسینی می‌پردازند.

حتما ببینید

اعمال شب و روز اربعین حسینی چیست

چهل منزل سپری شد تا به اربعین حسینی رسیدیم؛ در این روزها که دنیا گرفتار …

دیدگاهتان را بنویسید

logo-samandehi