مجوز رسمی پادشاه وقت عربستان برای زیارت و بازسازی قبور ائمه بقیع+عکس

به گزارش از خبرگزاری فارس احمد ابراهیمی مستند‌ساز و پژوهشگر باحضور در برنامه بیت‌النبی شبکه قرآن و معارف سیما به ارائه مستندات مختلفی درباره قبور ائمه بقیع از جمله مجوز رسمی پادشاه این کشور برای زیارت بقیع پرداخت.

ابراهیمی از دیدار علامه عبدالرحیم صاحب‌الفصول حائری با پادشاه وقت عربستان برای کسب مجوز زیارت قبور ائمه بقیع خبر داد و گفت: ایشان اولین مدافع حرم بقیع هستند که یک سال بعد از تخریب بقیع به دیدار پادشاه وقت عربستان عبد‌العزیر پدر پادشاهان فعلی رفته و پس از مذاکرات یک سند رسمی و مکتوب از پادشاه عربستان می‌گیرند که در آن برای زیارت قبور ائمه بقیع و حتی باز‌سازی آن اجازه داده شده که عربستانی‌ها به آن پایبند نبودند و کسی هم پی‌گیر این سند نشد.

قبور ائمه بقیع
قبور ائمه بقیع

وی ادامه داد: این سند به صورت رسمی به یک شیعه داده شده و مذهب شیعه طبق آن به رسمیت شناخته شده اما متأسفانه چنین سند مهم و معتبری هیچ‌گاه پی‌گیری نشده و امروز شاهد مشکلات فراوان برای زیارت بقیع هستیم.

این مستند‌ساز گفت: حدود ۱۰ سال برروی نزدیک به ۳ هزار سند تاریخی از کشورهای مختلف از جمله: ایران، ترکیه و عراق در رابطه با زوایای مختلف قبرستان بقیع کار کرده‌ایم و مستندات مختلفی در این زمینه بدس آورده‌ایم.

وی تصویر منتشر شده در فضای مجازی منتصب به ضریح ائمه بقیع را جعلی خواند و بیان داشت: این تصویر مربوط به یکی از اماکن شبیه‌سازی شده در کراچی پاکستان است که مردم آنجا با توجه به رسم و رسوم خود آن را ضریح را شبیه‌سازی کرده و ستایش می‌کنند.

ضریح بقیع
ضریح بقیع

ابراهیمی در ادامه از تصویر واقعی ضریح ائمه بقیع بر روی آنتن زنده رونمایی کرد و گفت: این تصویر در سال ۱۳۱۰ هجری قمری مصادف با ۱۲۷۲ شمسی توسط ارنست هولتسر آلمانی در بازار اصفهان گرفته شده است. این پژوهشگر خاطرنشان کرد: این ضریح توسط هنرمندان اصفهانی در سال ۱۸۹۳ میلادی ساخته و ۱۰ سال بعد توسط ایرانی‌ها به مدینه منتقل و در بارگاه ائمه بقیع نصب شد که متاسفانه پس از حدود ۲۴ سال و همزمان با تخریب بقیع این ضریح نیز تخریب شد.

بقیع
بقیع

در انتها نیز کتاب هزار جلوه زندگی که حدود ۱۰ سال پیش چاپ و تصویر اصلی ضریح بقیع ائمه را منتشر کرده بود به بینندگان معرفی شد.

حتما ببینید

اعمال شب و روز اربعین حسینی چیست

چهل منزل سپری شد تا به اربعین حسینی رسیدیم؛ در این روزها که دنیا گرفتار …

دیدگاهتان را بنویسید

logo-samandehi