قرآن منسوب به امام حسین علیه السلام بازآفرینی شد

هشت برگ از قرآن منسوب به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را، که رهبر معظم انقلاب به آستان قدس رضوی اهدا کرده بود، اکنون با استخراج رسم‌الخط و تبدیل آن به قلم، کل قرآن کریم در ۱۹۹۷ صفحه بازآفرینی شده است.

قرآن منسوب به امام حسین(ع) با شماره ۳۳۸۲ تنها نسخه منتسب به آن حضرت در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی است و با رونمایی از این قرآن که از روی نسخه یادشده تهیه شده است، تمام قرآن‌های منتسب به ائمه اطهار(ع) در آستان قدس رضوی احیا و بازآفرینی شده‌اند.

تصویر یک برگ از قرآن منسوب به امام حسین علیه السلام

پیش از این یک نسخه از قرآن‌های منسوب به امام علی، امام حسن، امام سجاد، امام صادق، امام موسی کاظم و امام رضا(ع) در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی احیا و بازآفرینی شده بودند که با رونمایی از قرآن دیگر این کتابخانه موفق شد، تمام قرآن‌های منتسب به ائمه اطهار(ع) را که در اختیار دارد بازآفرینی کند و در اختیار عموم قرار دهد.

براساس این گزارش، کتابخانه آستان قدس رضوی در نظر دارد با همکاری کاخ موزه گلستان که چند برگ از قرآن منتسب به امام هادی(ع) را در اختیار دارد، قرآن کاملی با قلم آن حضرت بازآفرینی کند.

یادآور می‌شود نخستین نسخه از قرآن بازآفرینی شده منتسب به امام حسین(ع) به رهبر انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اهدا شده است.

quran-aqr-kufi3382

حتما ببینید

اعمال شب و روز اربعین حسینی چیست

چهل منزل سپری شد تا به اربعین حسینی رسیدیم؛ در این روزها که دنیا گرفتار …

دیدگاهتان را بنویسید

logo-samandehi