از تخریب حرم ائمه در بقیع تا تخریب مسجد الاقصی

پیدایش وهابیت در عربستان و پدید آمدن بهائیت در ایران و ایجاد غدة سرطانی اسرائیل در فلسطین اشغالی و تلاش برای تخریب مسجد الاقصی قبلة اول مسلمانان همگی از سیاست‌های کهنه استعمار انگلیس و پیوست آن آمریکاست و در حقیقت این فراماسونرهای یهودی هستند که صهیونیسم جهانی ایجاد کردند و تمام هدف آنها دشمنی با اسلام است.

مرتضی نجفی قدسی: بر اساس روایات متعددد از شیعه و اهل سنت منظور از بیوت در آیه« فِی بُیُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَن تُرْفَعَ وَیُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ یُسَبِّحُ لَهُ فِیهَا بِالْغُدُوِّ وَالْآصَالِ»(سورة نور۷ آیة ۳۶)، خانه‌های پیامبران، رسول خدا و اهل بیت پاک و مطهر اوست. جلال الدین سیوطی از علمای اهل سنت در تفسیر «الدرالمنثور» در توضیح این آیه آورده ا ست که وقتی رسول خدا (ص) این آیه را تلاوت فرمودند، شخصی برخاست و گفت: «ایّ بیوت هذه یا رسول الله؟» این خانه‌هایی که در آیه به ان اشاره شده کدام خانه‌ها هستند؟ که حضرت در جواب فرمودند: «بیوت الانبیاء» خانه‌های پیامبران، در این هنگام ابوبکر برخاست و اشاره به خانة حضرت علی(ع)و فاطمة زهرا سلام الله علیها کرد و پرسید این خانه هم از آنها است؟ که پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «نَعَم مِنْ اَفاضِلها»؛ «بله و از برترین آنها است».

علاوه بر سیوطی، بعضی دیگر از علمای اهل سنت مانند آلوسی در تفسیر «روح المعانی» این روایت را در رابطه با بیوت انبیاء و خانة حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) نقل کرده‌اند.

از ائمه اطهار علیهم السلام نیز احادیث متعددی نقل شده است که مراد از بیوت در این آیه، خانه‌های انبیاء و امامان معصوم علیهم السلام است، یعنی حرم‌های اهل بیت از مصادیق بارز این آیة شریفه است.

این بحث به عنوان مقدمه ذکر تا بی حرمتی در حرم‌های اهل بیت علیهم السلام تکلیفش روشن شود و مخصوصاً کسانی که در یکصد سال پیش اقدام به تخریب قبور ائمه در بقیع کردند و فتوا به تخریب این بیوت دادند، در حقیقت خانه‌های خدا را خراب کردند و به اسم اسلام به جنگ باطن اسلام رفتند.

هشتم شوال سالروز تخریب حرم ائمه بقیع علیهم السلام و بزرگان مدفون در این قبرستان در سال ۱۳۴۴ قمری مطابق با ۳۱ فروردین ۱۳۰۵ شمسی است. بعد از سیطرة وهابیون در عربستان از جمله اقدامات جنایتبار و منحوس آن‌ها کشتاری است که در مدینه از شیعیان کردند و حرم امامان معصوم علیهم السلام را هم تخریب کردند.

البته وهابیون قبلاً هم در سال ۱۲۱۶ قمری به عراق و کربلا حمله کردند و چندین هزار نفر را در کربلا کشتند و حرم امام حسین(ع)و حضرت عباس(ع)را تخریب و غارت کردند و ضریح را هم دزدیدند و طلا و جواهرات حرم‌ها را به یغما برده بودند و سابقه پلیدی در اینگونه کارها داشتند.

آنان بعد از تخریب قبور بقیع به حرم پیامبر اکرم (ص) نیز حمله‌ور شدند و چهار صندوق پر از طلا و جواهرات مرصع به الماس و یاقوت گرانبها را با یکصد شمشیر مطلا که در خزانه حرم بود را غارت کردند و از ترس واکنش جهان اسلام از تخریب حرم نبی مکرم اسلام خودداری کردند ولی گنبد منور نبوی را به توپ بستند و قبر حضرت حمزه عموی پیامبر و شهدای احد را هم تخریب کردند.

البته بعد از تخریب حرم ائمه بقیع که تصاویر آن در کتب تاریخی آمده است، مراجع شیعه در قم و نجف واکنش‌های زیادی داشتند، حضرات آیات عظام سید ابوالحسن اصفهانی بزرگترین مرجع تقلید شیعیان در نجف و حاج شیخ عبدالکریم حائری در قم حوزه‌های علمیه را تعطیل و اعلام عزا کردند.

مرحوم شهید مدرس در تهران به شدت این کار را محکوم کرد، مرحوم آیت الله محمد حسین کاشف الغطاء در نجف اشرف، وهابیون را به مناظره علمی فرا خواند که اجابت نکردند. مردم ایران هم گرفتار یک ظالمی به اسم رضاخان قلدر بودند که انگلیس بر آنها حاکم کرده بود، در عین حال اعتراضات گسترده ای در شهرهای مهم ایران انجام شد ولی صرفاً روابط با عربستان به مدت چهار سال قطع شد یعنی سفر حج تعطیل شد و کم کم روابط هم برقرار و شرایط عادی شد.

از جمله مطالب مهمی که بعدها از سوی سعودی‌ها فاش شد این بود که شخصی به نام حبیب الله عین الملک پدر امیر عباس هویدا که سال‌ها نخست وزیر شاه در ایران بود، از سران بهایی در دربار پهلوی بوده که وی عبدالعزیز بن آل سعود را ترغیب و تشویق به تخریب قبور ائمه می‌کرد و او از واکنش ایران و شیعیان ترس و واهمه داشت و این بهایی درباری به او اطمینان خاطر داد که واکنش مهمی از جانب ایران صورت نمی گیرد.

به هر حال این فاجعه رخ داد و بسیاری از آثار تاریخی محو و نابود شد و قبور چهار امام شیعه به اضافه قبور صفیه و عاتکه عمه‌های پیامبر، عبدالله پدر پیامبر، عبدالله فرزند امام صادق(ع)، ام البنین مادر حضرت ابوالفضل العباس(ع) و بسیاری از بزرگان و صحابه و تابعین همه تخریب شدند.

رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) در رابطه با افکار منحط وهابیون در ۱۶ اردیبهشت سال ۱۳۹۲ در پی تخریب قبر صحابی جلیل القدر جناب حجرابن عدی در سوریه که توسط همین جنایتکاران وهابی انجام شد در بیاناتی فرمودند: «آنچه که تلخی این حادثه را مضاعف می‌کند، وجود برخی افراد دارای افکار پلید، متحجر و عقب مانده و خرافی است که تجلیل از بزرگان و برجستگان و چهره‌های نورانی صدر اسلام را شرک و کفر بدانند، اینها همان کسانی هستند که گذشتگانشان قبور ائمه علیهم السلام را در بقیع ویران کردند، آن روز که در دنیای اسلام از شبه قاره هند گرفته تا آفریقا علیه اینها قیام کردند، اگر اینها جرأت می‌کردند قبر مطهر پیغمبر را هم ویران می‌کردند، با خاک یکسان می‌کردند، ببینید چه فکر باطلی، چه روحیة پلیدی، چه انسان‌های بداندیشی، احترام به بزرگان را اینجوری بخواهند نقض کنند و هتک کنند و این را جزو وظایف دین بشمرند! اینها به عنوان این که این کار پرستش است این اقدام‌های خبیث را می‌کنند!

رفتن سر قبر یک انسان و طلب رحمت کردن برای او از خدای متعال و طلب رحمت کردن برای خود در آن فضای معنوی و روحانی شرک است؟! شرک این است که انسان بشود ابزار دست سیاست‌های انگلیس و آمریکا و با این اعمال دل مسلمانان را غمدار کند، آزرده کند، اینها اطاعت و عبودیت و خاکساری در مقابل طواغیت زنده را شرک نمی دانند، اما احترام به بزرگان اسلام را شرک می‌دانند! خود این یک مصیبتی است.

جریان تکفیری خبیث که امروز در دنیای اسلام به برکت برخی از منابع مادی، متأسفانه پول و امکانات هم در اختیار دارند، یکی از مصائب اسلام است.»

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی و برخی دیگر از مراجع عظام تقلید تلاش برای بازسازی قبور ائمه بقیع را واجب یا واجب کفایی دانسته‌اند و حضرت آیت الله سیستانی هم جایز شمرده‌اند.

اکنون حدود یکصد سال از تخریب قبور ائمه مظلوم بقیع می‌گذرد و شیعیان برای همیشه قلوبشان از این جنایت جریحه‌دار است ولی بخاطر مصالح کلی مسلمین تا کنون تحمل کرده و امیدواریم جنایتکاران وهابی به سزای اعمال ننگینشان برسند.

پیدایش وهابیت در عربستان و پدید آمدن بهائیت در ایران و ایجاد غدة سرطانی اسرائیل در فلسطین اشغالی و تلاش برای تخریب مسجد الاقصی قبلة اول مسلمانان همگی از سیاست‌های کهنه استعمار انگلیس و پیوست آن آمریکاست و در حقیقت این فراماسونرهای یهودی هستند که صهیونیسم جهانی را ایجاد کردند و تمام هدف آن‌ها دشمنی با اسلام است کما اینکه از ابتدای ظهور اسلام یهود مدینه و ساکن در حجاز نهایت دشمنی و نقش آفرینی با مشرکین را علیه اسلام و مسلمانان داشتند.

قرآن کریم می‌فرماید: «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِّلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُوا»(مائده، ۸۲)

«یعنی قطعاً دشمن‌ترین مردم نسبت به مؤمنان، اول یهود و سپس مشرکان را خواهید یافت».

محمد ابن عبدالوهاب مؤسس فرقة وهابیت در عربستان از یهودیانی بود که ادعای مسلمانی داشت و مستر همفر انگلیسی طوری روی او کار کرده بود که متعهد به تخریب حرم پیامبر و ائمه بقیع شده بود و اساساً‌ انگلیسی‌ها مذهب وهابیت را به شکلی طراحی کردند که از روح اسلام چیزی باقی نماند و افکاری خرافی و خشک و پوسیده که هیچ جاذبه ای نداشته و حتی در بین غیر مسلمانان نفرت هم نسبت به اسلام ایجاد کند.

به آنها القاء‌ کردند قلب عالم اسلام یعنی مکه و مدینه را در اختیار وهابیون قرار دادند و پشتیبانی‌های وسیع مادی و تسلیحاتی از آنها کردند تا بر عربستان و حجاز سیطره کامل یابند و ظرفیت عظیم حج و مسجد الحرام و مسجد النبی را بی خاصیت کردند و مرکز ثقل جهان اسلام را از کارایی انداختند.

آنان برای جهان تشیع نیز همین نقشه را داشتند و بهائیت را برای از بین بردن مکتب پویا و شهادت طلب تشیع طراحی کردند و مهره ای به نام سید محمد علی باب را آماده کردند تا مکتبی انحرافی و فرقه ای جدید به نام بهائیت ایجاد کند و عملاً شیعه را با افکار خود استحاله کند ولی با بیداری علمای شیعه و مقابله قاطعانة شهید امیرکبیر که جان خود را در این راه نهاد به مقصود خود نرسید و جز عدة اندکی به او نپیوستند.

البته همین عدة اندک چون با انگلیس و اسرائیل پیوند شان محکم بود، در طول دوران پهلوی بسیاری از وزراء و مسئولین مهم کشور بهایی بودند و تمام تلاش خود را در مسیر گسترش این مکتب ساختگی و انحرافی به خرج می‌دادند.

هم اکنون مهمترین مرکز تشکیلات بهائیان به نام «بیت العدل اعظم» در دامنة کوه کرمل در بندر حیفای اسرائیل قرار دارد و کاملاً مبرهن است که این مذهب جعلی هم دست پرورده یهودیان فراماسونری انگلیس است.

بنابراین جنایات صهیونیست‌ها در اسرائیل، جنایات وهابیون در عبرستان از تخریب حرم ائمه بقیع گرفته تا هدم تمام آثار اسلامی و ایجاد گروهک‌های تروریستی در منطقه و قتل عام هزاران کودک و زن و مرد بیگناه در سوریه و عراق و افغانستان و یمن و گسترش داعش در منطقه و ایجاد بهائیت در ایران برای به انحراف کشاندن تشیع و از کارایی انداختن آن و تمام جنگ‌های مذهبی و طایفه ای در اقصی نقاط عالم اسلامی همگی از یک مرکز واحد برنامه ریزی و هدایت می‌شود.

جا دارد که در چنین ایامی ضمن ابراز انزجار از اعمال ننگین وهابیون در تخریب حرم ائمه در بقیع و صهیونیست‌ها که قصد تخریب مسجد الاقصی و بناکردن معبد سلیمان را به جای آن دارند، به دشمن شناسی بیشتر توجه کنیم تا بتوانیم نقشه‌های آنان را خنثی کرده و وحدت امت اسلامی را پدید آورده و مقدمات محو اسرائیل و وهابیون را از منطقه فراهم آوریم که طلوع صبح نزدیک است، الیس الصبح بقریب؟

حتما ببینید

اعمال شب و روز اربعین حسینی چیست

چهل منزل سپری شد تا به اربعین حسینی رسیدیم؛ در این روزها که دنیا گرفتار …

دیدگاهتان را بنویسید

logo-samandehi