بیانیه مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(ع)

مجمع جهانی اهل بیت(ع) به مناسبت هشتم شوال سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع(ع) به دست فرقه وهابیت، بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: مجمع جهانی اهل بیت (ع) با تعزیت حادثه دردآور تخریب قبور منابع نور الهی، راهبران معصوم دین، ائمه اطهار علیهم السلام به همه محبان و پیروان قرآن و عترت و همچنین محکوم کردن مجدد جنایات اخیر در افغانستان، یمن و بویژه جنایات بی حد و حصر رژیم اشغالگر قدس و حامیان بی آبروی آنان، همگان را به ثبات قدم، بصیرت و غیرت دینی و مبارزه عقلانی با اندیشه های ظلمانی و ضاله دعوت می کند.

متن کامل بیانیه مجمع جهانی اهل بیت(ع) به شرح زیر است:

بسم الله قاصم الجبارین و مبیر الظالمین

تخریب قبور مطهر ائمه اطهار علیهم صلوات الله در مزار شریف بقیع، یادآور یکی از جاهلانه ترین اقداماتی است که گروهک دور از عقلانیت و مروت وهابی، در هشتم شوال 1344ق، دست به آن زد و بقعه های متبرک امامان بزرگوار معصوم علیهم السلام در جنة البقیع را ویران و به چشم ظاهر بین خود، به تلی از خاک مبدل ساخت.

جاهلیت و نادانی، بزرگترین دردی است که نورانیت مبین اسلام عزیز در صدد رفع آن بر آمده است و شگفتا که در طول تاریخ فرقه هایی خودخواهانه در قبال این نور روشنایی آفرین مقاومت دارند و خود و دیگران را محروم می سازند.

اگر امروز دست فرق ضاله وهابی، تکفیری و داعشی تا مرفق به خون پاک نوگلان مظلوم و بی دفاع افغانستانی، که در مکتب سید شهیدان اسلام، در حال مشق مهر، خِرَدورزی و ایثار بودند، آغشته می شود، و اگر کسانی از اقشار ظاهر گرای غافل در ادامه راه سلف خویش در جنایات جنگی علیه مردم بی دفاع یمن، هتک حرمت عتبات عالیات و بقاع متبرکه در سوریه و عراق، حمله، تخریب و انفجار مساجد و مقابر و هزاران لکه ننگین دیگر بر علیه ادیان ابراهیمی در جهان شریک می شوند، همه را باید در اصرار آنان بر بقاءِ در قعر جهالت جستجو کرد.

اینجاست که عقل سلیم بشریت حق دارد بپرسد که: این مدعیان اسلام و خادمان دروغین حرمین شریفین، چرا امروز به عنوان مسلمان، چشم خود را بر حملات رژیم کودک کش و اشغالگر در مسجد الاقصی و نوار غزه بسته اند و با سکوت مرگبارشان، بر این جنایات، سرپوش و صحه گذاشته اند؟! مگر نه اینکه در متن قرآن، مسجد الاقصی همطراز مسجد الحرام یاد شده است؟! (اسراء/1)

مجمع جهانی اهل بیت (ع) با تعزیت حادثه دردآور تخریب قبور منابع نور الهی، راهبران معصوم دین، ائمه اطهار علیهم السلام به همه محبان و پیروان قرآن و عترت و همچنین محکوم کردن مجدد جنایات اخیر در افغانستان، یمن و بویژه جنایات بی حد و حصر رژیم اشغالگر قدس و حامیان بی آبروی آنان، همگان را به ثبات قدم، بصیرت و غیرت دینی و مبارزه عقلانی با اندیشه های ظلمانی و ضاله دعوت می کند.

بر این باوریم که پایان ذلت بار این مسیر جهالت و جنایت و این اقدامات غیر انسانی و ضد حقوق بشری، با تلألؤ

بیش از پیش معارف نورانی و هدایتگر قرآن و اهل بیت (ع) نزدیک است.

يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ (صف/8)

مجمع جهانی اهل بیت (ع)

شوال1442ق/اردیبهشت1400ش/می2021م


حتما ببینید

اعمال شب و روز اربعین حسینی چیست

چهل منزل سپری شد تا به اربعین حسینی رسیدیم؛ در این روزها که دنیا گرفتار …

دیدگاهتان را بنویسید

logo-samandehi