بقیع و بقاع متبرکه آن روز بروز محدودتر و مظلوم تر

السلام علیکم یا اهل بیت النبوه

بقیع و بقاع متبرکه آن روز بروز محدودتر و مظلوم تر

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در آیین افتتاح نمایشگاه تصاویر و اسناد«بهشت بقیع خانه عرش الهی» در مصاحبه با شبکه خبر سه سیما مطرح نمود : بقیع دارای گذشته بسیارباشکوه وتاریخی بوده است و در شرایط فعلی دارای مظلومیت وغربت و اندوه فراوان . جهان اسلام در هیچ نقطه ای از جهان از چنین ویژگی برخوردار نیست . مکانی که در یک نقطه ان چهار امام معصوم (ع) به خاک سپرده شده باشد و در فاصله حدود دویست متری آن نیز حرم نبوی و در همین شعاع نیز حرم مخفی شده دختر آن حضرت (س ) باشد . برخی از اهل بیت و انصار صدر اسلام در ان دفن باشد وبا قدمتی که دارد جزیی از تاریخ صدر اسلام می باشد . لکن در دومرحله توسط مسلک انحرافی وهابیت تخریب شده است ، از دومین حادثه غمبار تخریب ان ۹۸ سال میگذرد ودر طی این مدت روز بروز علاوه برمظلومیت بقیع ، شرایط سخت گیرانه ای برای زوار فرق اسلامی بوجود می آورند .

در ادامه دکتر هاشمی فشارکی اظهار داشت : این نمایشگاه مربوط به گذشته و حال بوده ؛ که این گذشته باشکوه و اوج مظلومیت  فعلی را به تصویر کشانده است . و گام دوم این است که نباید در حال متوقف ماند، علاوه بر مرثیه زدایی این غم یکصد ساله و نیزتکریم ایمه معصوم و مظلوم ان ؛ رویکردی به اینده آن که طرح و ساخت ان می باشد در تلاش بود و براین اساس مسابقه ای با شرکت نهادهای مختلف از جمله دانشگاه سوره ؛ که فراخوان ان اعلام شده و در حال برگزاری است ودر روز ۱۷ ربیع الاول که مصادف با میلاد اخرین امام بقیع و نیز میلاد جدشان پیامبر اسلام (ص) می باشد ؛ اختتامیه آن برگزار خواهد گردید .

دبیر جشنواره مسابقه طراحی استان حرم بقیع در انتها افزود : با توجه به خلا وجود مرجعی برای جمع اوری اسناد پراکنده بقیع ؛ اینجانب محضر عزیزان ریاست و قایم مقام دانشگاه سوره پشنهاد تقدیم نمودم که دانشکده سوره،  بعنوان قطب علمی و هنری حرم جنه البقیع قرار گیرد تا علاوه بر جمع اوری و ثبت وضبط وحفظ این اثار ، با توجه به توان دانشگاه و دانشجویان رشته های معماری وهنری که دارند بتوانند به خلق اثار هنری بپردازند ؛ تا علاوه کاهش مظلومیت بقیع و ایمه آن ، بتواندد منشا تحول درحوزه های تخصصی شده و نیز اثار برکت وجودی ومعنوی ان بر فضای دانشگاه وجامعه جاری گردیده و منشا خیر وبرکت گردد.

لازم به یاداوری است : به مناسبت هشتم شوال، سالروز تخریب حرم مطهر ائمه بقیع علیهم السلام، نمایشگاه تصاویر و اسناد«بهشت بقیع خانه عرش الهی» از تصاویر تاریخی و دیده نشده از آثار اسلامی مکه و مدینه در تاریخ چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۰ صبح با مشارکت  دانشگاه سوره با حضور  آقا ی دکتر ساعی ، ریاست محترم دانشگاه و هیأت رییسه دانشگاه سوره افتتاح شد. در این برنامه جناب آقای دکتر شاهرخ استاد و پژوهشگری که عکس ها را جمع آوری کرده بودند حضور داشتند . و جناب آقای مهندس احمد ابراهیمی محقق و پژوهشگر بقیع توضیحات کامل و جامعی درباره عکس ها فرمودند. در این برنامه همچنین جناب آقای دکتر سید جواد هاشمی فشارکی دبیر جشنواره طراحی حرم ائمه بقیع علیهم السلام نیز درخصوص جایگاه بقیع در اسلام و نیز جشنواره طراحی حرم بقیع ارایه نمودند.

مکان: گالری آیه، دانشگاه سوره، خیابان آزادی بین خیابان خوش و خیابان آذربایجان، نبش کوچه کامیاران

همچنین ادامه برنامه ها چنین خواهد بود:

جدول نمایشگاه و وبینار های ویژه برنامه بهشت بقیع :

۱_ نمایشگاه آثار  عکاسی در نگار خانه آیه

۲_ نمایشگاه مجازی آثار عکاسی (تور مجازی)

۳ _وبینار  بررسی آثار اسلامی قبل و بعد از تخریب بارگاه ائمه بقیع از دیدگاه عکاسی؛مدرس جناب آقای دکتر شاهرخ روز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ساعت۱۴ الی ۱۶

۴_ وبینار لزوم مرمت آثار تاریخی؛ جناب آقای مهندس اسدالله وش پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ساعت ۱۶الی۱۸

اطلاعیه قایم مقام دانشگاه سوره :

بسمه تعالی

اساتید محترم و همکاران عزیز

روسای محترم دانشکده ها و کارکنان و مدیران محترم

با سلام و احترام

خداوند متعال را شاکرم که بار دیگر توفیق عطا فرمودند تا با راهنمایی ریاست محترم دانشگاه و در اجرای پیشنهاد ارزنده برادران عزیز جناب آقای دکتر نظری و جناب آقای کامران شریفی ، در معرفی معارف اهل بیت با محوریت حرم های مطهر بقیع سهمی داشته باشیم . بی شک هر کاری که مزین به نام اهل بیت باشد مسیر خود را پیدا کرده و همه عاشقان و بندگان مخلص را دور هم جمع می کند و محفلی بی ریا را رقم می زند. رویداد بهشت بقیع خانه عرش الهی به  پیشنهاد و همت عزیزان یاد شده و حضور جناب آقای دکتر شاهرخ و جناب اقای دکتر هاشمی فشارکی از خادمین اهل بیت و همت و کمک معاونت محترم پژوهشی و روسای دانشکده ها و همکاران معاونت دانشجویی و فرهنگی و پشتیبانی معاونت محترم اداری مالی و همه عوامل دانشگاه طراحی و بخش نمایشگاهی آن روز چهارشنبه افتتاح خواهد شد. و در این میان صرفاً افتخار دعوت از همه عزیزان دانشگاه برای استفاده از این فضای معنوی نصیب این بنده  شده است . لذا بدینوسیله از همه عزیزان جهت بازدید از نمایشگاه عکس این رویداد و سایر برنامه های فرهنگی پژوهشی پیش بینی شده مجازی و حضوری ، دعوت به عمل می آید تا روشنی بخش این محفل معنوی باشید.

ارادتمند،  شهبازی

حتما ببینید

گزارش دبیر جشنواره طراحی آستان مطهر ائمه بقیع (ع)

در این نوشتار خلاصه ای درخصوص بقیع ، شکل گیری جشنواره بقیع و فرایند داوری …

دیدگاهتان را بنویسید

logo-samandehi