آیت‌الله‌ العظمی صافی‌گلپایگانی خواستار پاسداری از سوابق تاریخی اسلام توسط مسلمانان شد

آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در پی ارسال نامه‌ای از سوی مدیریت سایت زمینه‌سازی برای بازسازی بقیع به دفتر معظم‌له در پاسخ به این نامه، خسارات عظیم تاریخی و فرهنگی که از تخریب اماکن اسلامی در حرمین شریفین وارد شده است را فوق تصور دانستند، وی ضمن اظهار تأسف شدید از میزان خسارات وارد شده به فرهنگ و تاریخ مسلمانان در حرمین شریفین خواستار پاسداری از سوابق تاریخی عصر اول اسلام توسط آحاد مسلمانان شدند، معظم له بقاع و اماکن شریفه موجود در حرمین شریفین را همه سوابق تاریخی و یادگارهای ماندنی عصر اول اسلام دانستند و افزود: باید مسلمان‌ها تا دنیا باقی است از آنها پاسداری کند.
مرجع بزرگ جهان تشیع ضمن تشکر از اقدامات سایت بازسازی بقیع اظهار کردند: امید است آستان ملک پاسبان حضرات معصومین ائمه بقیع(ع) که در بقیع مدفون هستند با همت بلند و تلاش همه شیعیان به بهترین وجه بازسازی شود.
وی در فرازی از این نامه تصریح کرد: اگر این سعادت نصیب حقیر شود که کارگر ساده برای آن حرم مطهر باشم بر مهر و ماه افتخار می‌کنم، همچنین آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی تأکید کرد که باید تاریخ این مواقف همیشه زنده و در برابر چشم جهانیان باشد.
متن کامل نامه بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم/ علیکم السلام و رحمة‌الله
از احساسات پاک و مذهبی شما تقدیر و تشکر می‌شود، انشاء‌الله تعالی آستان ملک پاسبان حضرات معصومین ائمه بقیع علیهم السلام که در بقیع مدفون هستند با همت بلند و تلاش همه شیعیان به بهترین وجه بازسازی شود. اگر این سعادت نصیب حقیر شود که کارگر ساده برای آن حرم مطهر باشم بر مهر و ماه افتخار می‌کنم.
خسارات عظیم تاریخی و فرهنگی که از تخریب اماکن اسلامی در حرمین شریفین وارد شده فوق تصور است. این بقاع و اماکن شریفه همه سوابق تاریخی و یادگارهای ماندنی عصر اول اسلام بود که باید مسلمان‌ها تا دنیا باقی است از آنها پاسداری کنند که تاریخ این مواقف همیشه زنده و در برابر چشم جهانیان باشد.   چندی پیش از سوی پایگاه بازسازی بقیع، سئوالی از محضر تنی چند از مراجع و آیات عظام مبنی بر نقد محتوای سایت و ارائه نظرات مبارک خود درباره راه‌اندازی سایت بازسازی بقیع و ارائه راهکار و ارشادات راهگشا در راستای بازسازی بقیع از ایشان شده بود که تاکنون جوابیه دفتر حضرات آیات مکارم شیرازی و صافی گلپایگانی به دفتر پایگاه ارسال شده است، در خبرهای پیش جوابیه دفتر حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی درج شده بود و در ادامه، متن جوابیه دفتر حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی به همراه سئوال مطرح شده از سوی پایگاه بازسازی بقیع به حضور شما خوانندگان عزیز تقدیم می‌شود.
متن نامه به دفتر آیات عظام
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام حضور عالم فرهیخته و دانشمند بزرگوار حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی دامت ظله العالی
با احترام به عرض مبارک می‌رسانم طرح بازسازی بقیع در پایگاه ثقلین با اجرای مسابقه پایان‌نامه‌نویسی با موضوع بازسازی بقیع در حال اجرا است و الحمد‌لله تاکنون قریب به ۲۰ خبرگزاری کشور فراخوان این مسابقه را منتشر کرده‌اند که لیست آن در سایت بازسازی بقیع موجود است
لزوم پیگیری برای بازسازی بقیع و یا حداقل زمینه‌سازی برای این امر بر هیچ انسان آزاده و مسلمانی پوشیده نیست.
در این رهگذر یکی از اقداماتی که می‌توان روی آن تمرکز کرد، تشویق دانشجویان دوره‌های مختلف تحصیلی و رشته‌های گوناگون برای انتخاب موضوعی برای پایان‌نامه‌های دانشجویی خود در این زمینه است تا به این وسیله هم طرح و ایده خود را در این مسیر انتخاب کنند و هم تلنگری باشد به اذهان سایر دانشجویان و محصلان تا در این مسیر اقدامی کنند، بدیهی است این طرح تا زمانی که حرم مطهر ائمه بقیع بازسازی نشده باشد ادامه خواهد داشت.
این پایگاه آماده همکاری با تمامی دانشگاه‌ها و ارگان‌های وابسته به ارائه خدمات دانشگاهی و حوزوی بوده و دست یاری تمام عزیزان را به گرمی می‌فشارد. ضمنا این سایت آمادگی دارد تا عزیزانی هم که برای همکاری در اجرا، اطلاع‌رسانی و قبول جوایز این طرح اعلام آمادگی کنند همکاری کند.
هر از چند گاهی توسط برخی از متولیان فرهنگی و سیاسی و مذهبی کشورمان سخنانی مبنی بر لزوم توجه به حرم ائمه بقیع و بازسازی آن در رسانه‌ها و محافل گوناگون زده می‌شود، اما این حرف‌ها با وجود استیلای رژیم وهابی آل‌سعود بر حرمین شریفین چقدر می‌تواند مثمر ثمر و فایده باشد.
چندی پیش طرح گسترش مسجدالحرام را در رسانه‌ها دیدیم و دیدیم که چگونه برج‌های سر به فلک کشیده جای مکان‌های تاریخی و مقدس مسلمین را در صورت عدم توجه خواهند گرفت! شیعیان هیچ توقعی از آل‌سعود و تفکرشان نباید داشته باشند که بقیع و سایر اماکن متبرکه را مورد مهر و محبت و توجه خود قرار دهند، شیعیان و محبین جهان هیچ موقع نباید توقع داشته باشند که ملک عبدالله دائم‌الخمر و مفتی وهابی عربستان حکم بر ایجاد حرم برای ائمه بقیع دهند، شیعیان خود باید به فکر چاره باشند که چگونه است که وقتی یک بت در افغانستان مورد حمله و جسارت!!! طالبان قرار می‌گیرد صدای مجامع بین‌المللی حافظ میراث تاریخی کشورها بلند می‌شود که آی! میراث فرهنگی بشریت مورد هجوم قرار گرفت، آی فلان و بهمان! اما ۸۵ سال است که یک مسجد‌، یک حرم و یک مکانی که هر شب و هر روز دل میلیون‌ها عاشق و محب اهل بیت(ع) متوجه آن‌جاست و هر شب و هر روز گرد خاک غربت بر روی زائر معصوم آن حضرت بقیة‌الله الاعظم عجل‌الله تعالی فرجه الشریف می‌نشیند مورد بی‌مهری و جسارت آل سعود قرار گرفته است و هیچ حافظ میراث فرهنگی‌ای در کشورمان صدایش بلند نمی‌شود …
تصاویری جدیدی از طرح گسترش مسجد‌النبی(ص) و شهر مدینه منتشر شده است که در سایت بازسازی بقیع قابل مشاهده است و خواهید دید که بقیع همچنان مورد بی‌اعتنایی آل سعود واقع شده است …
در ادامه و پایان عرایضم از محضر شما استاد والامقام که حقیقتا ستون محکمی در برابر بار سنگین شبهه‌افکنی‌های جاهلان زمان هستید خاضعانه درخواست می‌کنم این حقیر و سایت بازسازی بقیع را در انجام این مهم یعنی زمینه‌سازی برای بازسازی بقیع یاری کنید و ما را از ارشادات و راهنمایی‌های ارزنده خود بی بهره نگذارید.
با تشکر حمید رابعی
خادم پایگاه بازسازی بقیع

حتما ببینید

اعمال شب و روز اربعین حسینی چیست

چهل منزل سپری شد تا به اربعین حسینی رسیدیم؛ در این روزها که دنیا گرفتار …

دیدگاهتان را بنویسید

logo-samandehi