آيت‌الله بروجردی علم‌الهدی بر لزوم زمينه‌سازی برای بازسازی بقيع تأكيد كرد

گروه سياسی و اجتماعی: آيت‌الله سيدمحمود بروجردی علم‌الهدی كه به مدت يازده سال امامت جماعت مسجد حضرت علی‌اصغر(ع)، كوچك‌ترين مسجد شهر مشهد را عهده‌دار است طی سخنانی پس از نماز جماعت مغرب و عشا در اين مكان بر لزوم برنامه‌ريزی جهت زمينه‌سازی برای بازسازی بقيع تأكيد كرده و مهم‌ترين پشتوانه را برای حركت در اين مسير وجود چهار حجت خدا در اين مكان مقدس عنوان كرد. به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد، مؤسسه قرآنی ثقلين، آيت‌الله سيدمحمود بروجردی علم‌الهدی در بخشی از سخنان خود درباره فعاليت‌های صورت گرفته برای بازسازی بقيع طی سال‌های گذشته به مذاكرات فقيه سبزواری با فرستادگان دولت عربستان در مشهد اشاره كرد و افزود: آن مرد بزرگوار خيلی برای بازسازی بقيع تلاش كرد و حتی موفق شد هيئتی از دولت عربستان را به مشهد دعوت كند و درباره بازسازی بقيع با آنها مذاكره كند، ولی تلاش‌های او به دليل حاكميت وهابيت در عربستان بی نتيجه ماند.
وی در فرازی از سخنان خود با بيان خاطره زيارت ائمه هدی در قبرستان بقيع اظهار كرد: آخرين باری كه به افتخار زيارت پيامبر اكرم(ص) و ائمه بقيع(ع) در مدينه منوره نائل شدم، ۲۸ سال پيش بود، البته در آن‌زمان زائران ايرانی از احترام بالايی در ميان ديگر زائران برخوردار بودند و حتی مقامات عربستانی نيز با كمال احترام با زوار ايرانی برخورد می‌كردند.
آيت‌الله بروجردی علم‌الهدی در ادامه سخنان خود با بيان اين كه در آن سال‌ها درهای قبرستان بقيع هر روز ساعت ۸ صبح برروی زائران باز می‌شد، اذعان كرد: همان زمان نيز فقط زائران مرد امكان زيارت از نزديك در قبرستان بقيع برايشان فراهم می‌شد و خانم‌ها امكان زيارت از نزديك در بقيع را نداشتند همچنين آن موقع كسی مزاحم زائران نبود و به راحتی می‌شد كتاب دعا همراه داشت و زيارتنامه خواند.
امام جماعت مسجد حضرت علی اصغر(ع) در بخشی از سخنان خود درباره فعاليت‌های صورت گرفته برای بازسازی بقيع طی سال‌های گذشته به مذاكرات فقيه سبزواری با فرستادگان دولت عربستان در مشهد اشاره كرد و افزود: آن مرد بزرگوار خيلی برای بازسازی بقيع تلاش كرد و حتی موفق شد هيئتی از دولت عربستان را به مشهد مقدس دعوت كند و درباره بازسازی بقيع با آنها مذاكره كند، ولی تلاش‌های او به دليل حاكميت وهابيت در عربستان بی نتيجه ماند.
وی يكی از دلايل سختگيری‌ها و بدرفتاری‌های چند سال اخير مسئولان عربستانی با زائران ايرانی را قدرت يافتن وهابيت در اين كشور عنوان كرد و گفت: با وجود اينكه شخص ملك عبدالله نسبت به جد خود تفاوت‌های زيادی دارد لكن هنوز هم احكام مفتيان وهابی در تصميمات دولتمردان عربستان سعودی بسيار تاثيرگذار است.
آيت‌الله سيدمحمود بروجردی علم‌الهدی همچنين اظهار كرد: هدايت فرعون و متنبه شدن او امری غير ممكن بود مع ذلك خداوند متعال به پيامبر خود موسی(ع) دستور می‌دهد كه با زبان خوب با وی سخن بگويد و سعی در هدايت او داشته باشد.
وی در پايان سخنان خود پيشرفت هر كسی را تابع اخلاق خوش او ذكر كرد و افزود: يكی از دلايل پيشرفت سريع دين مبين اسلام در ۲۳ سال طول عمر شريف حضرت رسول اكرم(ص)، خلق عظيم ايشان بود.
يادآوری می‌شود، نمازهای صبح، ظهر و عصر و مغرب و عشا، همه روزه در مسجد حضرت علی اصغر(ع)مشهد به امامت آيت‌الله سيدمحمود بروجردی علم‌الهدی به جماعت برگزار می‌شود.

حتما ببینید

گزارش دبیر جشنواره طراحی آستان مطهر ائمه بقیع (ع)

در این نوشتار خلاصه ای درخصوص بقیع ، شکل گیری جشنواره بقیع و فرایند داوری …

دیدگاهتان را بنویسید

logo-samandehi