اولین گام ستاد اربعین برای بررسی چگونگی برگزاری پیاده‌روی اربعین

با توجه به شیوع کرونا و نامشخص بودن وضعیت برپایی یا عدم برپایی حماسه اربعین حسینی از سوی عراق، نخستین جلسه رسمی ستاد مرکزی اربعین به همت کمیته فرهنگی این ستاد با حضور مسؤولان بیش از ۲۰ نهاد برگزار می‎شود.

پس از پیگیری‌های متعدد مبنی بر وضعیت راهپیمایی اربعین در شرایط کرونا  اولین گام ستاد اربعین پس از حدود سه هفته در حال برگزاری است.

البته  برپایی مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی، امسال با توجه به شیوع کرونا در هاله‌ای از ابهام است؛ چرا که همچنان طرف عراقی درباره پیاده روی اربعین اظهار نظر نکرده و در بسیاری از شهرهای این کشور وضعیت قرمز اعلام شده است؛ به طوری که حتی در شهرهای کربلا و نجف قرنطینه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ادامه دارد و به تازگی در شهر نجف حکومت نظامی نیز اعلام شده است و با توجه به شرایط موجود در عراق و حتی عدم کنترل کرونا در ایران، عدم برگزاری مراسم اربعین با حضور زائران ایرانی دور از انتظار نیست.

با این وجود برخی از دستگاه‌ها همچنان برای برپایی اربعین ۹۹ در تلاش هستند و سعی در برنامه‌ریزی مختلف به منظور برپایی باشکوه این مراسم دارند؛ تا جایی که کمیته فرهنگی اربعین به عنوان پیشتاز در این عرصه با راه‌اندازی برنامه روشنا، به استقبال ایده‌های برتر در زمینه راهکارهایی برای برپایی حماسه اربعین در شرایط کرونا رفته است.

علاوه بر این، با وجود نامشخص بودن وضعیت برپایی پیاده‌روی اربعین حسینی، اولین گام رسمی به منظور بررسی وضعیت موجود و برپایی یا لغو راهپیمایی اربعین در شرایط کرونا، به همت کمیته فرهنگی اربعین برداشته شده است؛ به طوری که قرار است اولین جلسه ستاد مرکزی اربعین توسط کمیته فرهنگی با حضور تمام نهادها و سازمان‌های مرتبط در زمینه‌های فرهنگی برگزار شود. بر همین اساس، اولین جلسه کمیته فرهنگی اربعین در سال جاری به منظور بررسی وضعیت اربعین در سال ۹۹ با وجود کرونا، فردا سه‌شنبه، سوم تیرماه برگزار می‌شود.

در این جلسه که با حضور دبیر ستاد مرکزی اربعین و جمعی از مسؤولان و نمایندگان بیش از ۲۰ دستگاه و نهاد فرهنگی فعال در زمینه اربعین همچون سازمان اوقاف، نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم، ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، سازمان بسیج مستضعفین، معاونت فرهنگی سپاه، مجمع جهانی اهل بیت (ع)، دفتر تبلیغات اسلامی قم، سازمان تبلیغات اسلامی، جامعةالمصطفی العالمیه، شهرداری تهران، وزارت ارشاد، صداوسیما و بسیج دانشجویی برگزار می‌شود، به بررسی سناریوهای مختلف در اربعین سال جاری و برنامه‌ریزی مناسب در صورت عدم حضور زائران ایرانی در پیاده روی اربعین به دلیل شیوع کرونا پرداخته خواهد شد.

حتما ببینید

اعمال شب و روز اربعین حسینی چیست

چهل منزل سپری شد تا به اربعین حسینی رسیدیم؛ در این روزها که دنیا گرفتار …

دیدگاهتان را بنویسید

logo-samandehi