ویژگی‌های شاخص مکتب شهید سلیمانی

دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی چهارمحال و بختیاری به سه ویژگی بارز شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: تسلیم محض ولی فقیه، وظیفه‌شناسی و عقل‌گرایی و اهل تدبیر بودن از جمله سه ویژگی مطرح حاج قاسم است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابدین کاظمی‌نیا، دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایکنا به حدیثی از امام رضا(ع) مبنی بر اطاعت از پروردگار اشاره و اظهار کرد: اطاعت خالصانه سبب رضایت پروردگار و برکت بی‌نهایت می‌شود، می‌توان گفت برکتی که خداوند متعال به شهید سلیمانی عطا کرد از این جنس بوده است، حاج قاسم اتصال با عالم فراماده داشته و این مهم سبب شده تا از ایشان انسانی کمیاب پا بگیرد.

وی با بیان اینکه شهادت حاج قاسم و شور و حرارت پس از این اتفاق عادی نبوده است، افزود: یک بشر عادی نمی‌توانست مسبب خلق چنین جوششی در میان مردم شود و ملاحظه کردیم که پس از شهادت ایشان بین توده‌های مردم کلمه انتقام که تا پیش از این بار منفی داشت، به واژه‌ای مثبت تبدیل شد.

کاظمی‌نیا یکی از اتفافات عجیب را انتخاب عنوان «مکتب حاج قاسم» توسط رهبر معظم انقلاب عنوان و بیان کرد: مکتب یعنی دارا بودن نظامات فکری و رفتاری و این شهید ویژگی‌هایی داشته که وی را از دیگران متمایز می‌کند و ملاحظه می‌کنیم که پیش از این تنها عناوین «مکتب اسلام» و «مکتب امام خمینی» شنیده می‌شد.

وی با اشاره به اینکه شعاع مکتب حاج قاسم تنها در کشور نبوده است، تصریح کرد: حاج قاسم نماد این است که با دست خالی و حداقل‌ها کارهای بسیاری انجام داده است، وقتی می‌خواهیم مکتب ایشان را تبیین کنیم، با کمی دقت می‌توان دریافت که این مکتب فرامذهبی است، به‌طوری که وقتی وارد سوریه می‌شد همه مناطق سنی‌نشین، علوی‌نشین و مسیحی‌نشی را سرکشی کرده و هیچ‌گونه مرزبندی اقلیتی را قائل نمی‌شد.

دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی چهارمحال و بختیاری به قسمتی از وصیت‌نامه ایشان خطاب به مسئولان اشاره و تصریح کرد: رفتار هرکس متاثر از عقبه فکری او است، ایشان قبل از اینکه این حرف‌ها را خطاب به مسئولان بزند توانسته بود مسیر خود و فکر خود را تنظیم و روشن کند.

کاظمی‌نیا با اشاره به اینکه سیره درست فارغ از دستورات دینی نیست، ادامه داد: ایشان هم می‌توانست همانند بسیاری از مسئولان زندگی آسوده‌ای برای خود فراهم کند وی مسیر ساده زندگی کردن و مثل مردمی بودن را برگزیده بود و مسئولین تا مادامی که این مقدمات را فراهم نکنند نمی‌توانند مانند حاج قاسم زندگی کنند.

وی یادآور شد: اگر بناست که الگوی زیست صحیح دینی ترویج شود باید نظامات تربیتی، آموزشی و سیاسی حاج قاسم را تنظیم کرده و در اختیار همگان قرار دهیم.

دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی چهارمحال و بختیاری درخصوص مهم‌ترین ویژگی‌های شهید سلیمانی توضیح داد: نخستین ویژگی بارز وی تسلیم بی‌چون و چرای ولی فقیه بودن ایشان است، به‌طوری که درک صحیحی از مقام ولایت داشتند.

کاظمی‌نیا با تاکید بر اینکه باید در عصر غیبت تسلیم ولی فقیه باشیم، افزود: بسیاری از انسان‌هایی بودند که در عصر ائمه زندگی کرده اما تسلیم آنان نبودند، درک صحیح داشتن از مقام ولایت و اینکه دانست ولی فقیه نائب امام است زمینه را برای تسلیم خود امام را مهیا می‌کند.

وی ویژگی دیگر ایشان را وظیفه‌شناسی عنوان و تصریح کرد: شهید سلیمانی برای منافع خود و دیگری حرکت نمی‌کرد، مشکلی با حزب چپ و راست کشور نداشت و درگیر عافیت‌طلب بودن نبود و وظیفه هرچه که بود به آن عمل می‌کرد.

کاظمی‌نیا با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی انسانی عقل‌گرا و اهل تدبیر بود، اظهار کرد: در کنار رشادت‌ها توجه به عقلانیت، معرفت و بینش در ایشان وجود داشت و از جمله ویژگی‌های شاخص ایشان بود.

دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی چهارمحال و بختیاری درباره تربیت نسل برای دوران ظهور حضرت مهدی (عج) گفت: جوان امروز هم برای اینکه سرباز امام زمان خود باشد باید این سه ویژگی‌ را مدنظر خود قرار دهد و وظیفه را درست تشخیص داده و آن‌گاه به آن عمل کند. انتهای پیام

حتما ببینید

اعمال شب و روز اربعین حسینی چیست

چهل منزل سپری شد تا به اربعین حسینی رسیدیم؛ در این روزها که دنیا گرفتار …

دیدگاهتان را بنویسید

logo-samandehi