«سفیر عشق» همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی رسماً رونمایی می‌شود

مهدی جعفری، مسئول مرکز تولید نشر دیجیتال انقلاب اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه بازی «سفیر عشق» همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی رسماً رونمایی می‌شود و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد، گفت: در کنار توزیع این بازی، کمپینی با عنوان «سفیر عشق باشیم» در فضای مجازی آغاز به کار می‌کند.   وی افزود: کمپین سفیر عشق باشیم با هدف ایجاد فضایی مبنی بر اینکه اکثر آحاد جامعه بتوانند این بازی را انجام دهند و در قالب آن با روایت‌های عاشورا و قیام ابا عبدالله(ع) آشنا شوند، کلید خواهد خورد. از طریق این کمپین ضمن معرفی بازی به همه مردم، با استقبال صورت گرفته از بازی، ابزار تولید و انتشار محتوا و روایات تاریخی در حوزه اسلام و تشیع ادامه پیدا می‌کند و این حمایت‌ها باعث ادامه تولید اینگونه بازی‌ها می‌شود.
وی افزود: بازی رایانه‌ای «سفیر عشق» محصولی فاخر و ارزشمند است که از سوی جوانان متخصص ایرانی ساخته شده و با موضوع وقایع محرم و اتفاقاتی که در شهر کوفه رخ داده است به عنوان یک اثر فاخر و در سطح یک محصول کاملاً جدی بین‌المللی توانسته در بین مخاطبان، منقدان و متخصصان جایگاه ویژه‌ای پیدا کند و با کمک همه هموطنان و علاقه‌مندان به حضرت سیدالشهدا(ع) در اربعین حسینی عرضه خواهد شد.   مسئول مرکز تولید نشر دیجیتال انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه «سفیر عشق» بزرگترین پروژه بازی‌های رایانه‌ای در حوزه تاریخ مذهبی ایران است که نخستین اثر مبتنی بر فرهنگ‌ اسلامی و روایت تاریخی صدر اسلام محسوب می‌شود، افزود: این بازی با محوریت شخصیت مسلم‌بن‌عقیل روایت شده است. فرایند تولید این بازی به همت جوانان خوش ذوق ایرانی آغاز شد و قصد داریم با ارائه بازی با کیفیت و استاندارد، بخشی از واقعه کربلا را برای مخاطبان جهانی در قالب سرگرمی روایت کنیم.

جعفری تصریح کرد: بازی سفیر عشق در طول پنج سال به همت بیش از ۲۵ جوان متخصص در حال تولید است و ایده اولیه ساخت پروژه «سفیر عشق» از سال ۱۳۹۳ مطرح شد. روایت اصلی بازی «سفیر عشق» در قالب ۱۴ لوکیشن با حجم بسیار سنگینی از مدل‎سازی دقیق تاریخی با رعایت ریزترین جزئیات براساس مستندات و البته با کیفیت خیره‌کننده بیان می‌شود.  

«سفیر عشق» همزمان با اربعین رونمایی و توزیع می‌شود / آغاز کمپین «سفیرعشق باشیم» در فضای مجازی

  وی ادامه داد: برای این بازی بیش از ۴۵ دقیقه روایت سینمایی در نظر گرفته شده است که تمام این ویژگی‌ها تا کنون به این حجم و کیفیت در بازی‌های ایرانی وجود نداشته است. امیدوارم بتوانیم با بالاترین سطح کیفی این پروژه را به سر منزل مقصود برسانیم و ان‌شاءالله سهم کوچکی در بیان عظمت واقعه عاشورا داشته باشیم.  

«سفیر عشق» همزمان با اربعین رونمایی و توزیع می‌شود / آغاز کمپین «سفیرعشق باشیم» در فضای مجازی

  وی با اشاره به تولید و عرضه قسمت دوم این بازی، گفت: قسمت دوم بازی سفیر عشق با عنوان «فصل قیام» به موضوع قیام مختار و ابوعبید ثقفی می‌پردازد و تولید آن کلید خواهد خورد و در محرم سال آینده در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
به گزارش ایکنا، سفیر عشق، روایتی مستند و تاریخی از حضور مسلم‌بن‌عقیل(ع) در شهر کوفه است که به عنوان سفیر امام‌حسین(ع) در برهه‌ای از تاریخ در خلال داستان زندگی مهران به تصویر کشیده می‌شود. مهران جوانمردی ایرانی است که در رکاب حسن‌بن‌علی(ع) جنگیده و پس از صلح ایشان، سرخورده از بیداد امویان به زادگاهش «ری» برمی‌گردد. پس از گذر زمان با افزایش فشار بر شیعیان حضرت علی(ع) عازم کوفه که شهری شهره به آرامش شیعیان است کوچ می‌کند. «سفیر عشق؛ روز واقعه» روایتگر روز‌هایی از زندگی مهران است که با حضور مسلم‌بن‌عقیل در کوفه رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است.

حتما ببینید

اعمال شب و روز اربعین حسینی چیست

چهل منزل سپری شد تا به اربعین حسینی رسیدیم؛ در این روزها که دنیا گرفتار …

دیدگاهتان را بنویسید

logo-samandehi