آثار زیارت عاشورا در اربعین

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد صابری کارشناس علوم قرآنی درباره زمان مناسب برای خواندن زیارت عاشورا گفت: زیارت عاشورا زیارتی است که هر فردی می‌تواند در هر دقیقه، ساعت، و یا در طول عمر آن را بخواند و از فضیلت آن بهره‌مند شود.

وی افزود: وقتی فراخوان پیاده‌روی اربعین داده می شود مردم خودجوش حرکت می کنند و هر فردی از هر فرصتی استفاده کرده و در این راه زیارت عاشورا می‌خواند.

صابری درباره تاثیر خواندن زیارت عاشورا در روز اربعیناظهار کرد: خواندن زیارت عاشورا در دل پیاده‌روی اربعین پیام دارد یعنی دشمن اگر بخواهد خیال خامی نسبت به مردم داشته باشد، با این رفتار زائران امام حسین(ع) در پیاده‌روی اربعین بدون شک به اتاق فکر، نگاه و پیکره دشمن لرزه می‌افتد. پیاده روی اربعین پیام اتحاد مسلمین در برابر دشمنان است

وی ادامه داد: همچنین دشمن اگر بخواهند به مردم ایران و سایر نقاط دنیا نظر سوئی داشته باشد به مشکل خورده و بساط خود را جمع می‌کند، چراکه این مردم عاشورایی و اربعینی هستند، و عاشورایی و اربعینی زندگی می‌کنند.

کارشناس علوم قرآنی پیاده روی اربعین را مهمترین رویداد و تجمع عظیم جهان اسلام خواند و تصریح کرد: اهمیت موضوع در این است که مردم هنوز پای دستگاه “امام حسین(ع)” با جان و دل مانده‌اند، وقتی که به سمت کربلا حرکت می‌کنند با تمام عشق این کار را انجام می‌دهند و هیچ چیز جلودار آنان نیست.

صابری خاطرنشان کرد: همه این رویدادها تفسیر و تعبیر خاص خود را دارد و دشمن همه این رویداد را به شدت آنالیز می‌کند و در برنامه‌ها و گفت‌وگوهایی که برای خودشان نسبت به اجتماع عظیم جهان اسلام دارند اعتراف می کنند و می دانند که با مردم قدرتمند عاشورایی و حسینی روبرو هستند.

حتما ببینید

اعمال شب و روز اربعین حسینی چیست

چهل منزل سپری شد تا به اربعین حسینی رسیدیم؛ در این روزها که دنیا گرفتار …

دیدگاهتان را بنویسید

logo-samandehi