دبیر شورای معارف سیما گفت: اگر قرار است اربعین جهانی شود باید زبان و ادبیات اربعین را به کار بگیریم و روایت همسان از اربعین داشته باشیم.
به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ همزمان با دهه آخر ماه محرم و در آستانه اربعین حسینی جلسه شورای معارف سیما به صورت مجازی و حضوری برگزار شد.
جواد شیخ اکبری؛ دبیر شورای معارف سیما در این جلسه ضمن تشکر از تلاشهای مجاهدانه مدیران و برنامهسازان معارفی سیما در دهه اول محرم گفت: بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات صدا و سیما ویژه برنامههای محرمی سیما حدود ۵۳ درصد مخاطب داشتهاند.
شیخاکبری همچنین با اشاره به دو مناسبت مهم پیش رو اربعین حسینی و دهه آخر صفر و ادامه شرایط کرونا گفت: ضرورت دارد سیما شرایطی را فراهم کند که مردم ضمن استفاده از برنامههای معرفت افزا در حال و هوای مسیر راهپیمایی اربعین و همچنین حرمهای مطهر ائمه علیهم السلام در این ایام قرار گیرند.
حجتالاسلام حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین نیز در این جلسه با تاکید بر این که جریان سازی اربعین را رسانه ملی انجام داده است افزود: اگر قرار است اربعین جهانی شود باید زبان و ادبیات اربعین را به کار بگیریم و روایت همسان از اربعین داشته باشیم. بحث رسانهای اربعین را باید به رسانه ملی واگذار کنیم. همچنین معرفتافزایی را در فضای اربعین به کمک رسانه میتوان نهادینه کرد.
وی تصریح کرد: امسال ۵۰۰ موکب ایرانی در اربعین حضور خواهند داشت و شعار امسال اربعین «الحسین سفینه النجاه» است.
حجت الاسلام گنابادینژاد، معاون تبلیغات آستان قدس رضوی نیز در این جلسه به تشریح برنامههای آستان مقدس علی بن موسی الرضا (علیه السلام) برای دهه آخر ماه صفر و اربعین حسینی پرداخت.
در ادامه این جلسه، حجتالاسلام روحالله حریزاوی، قائممقام سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: باید از محدودیتهای ایجاد شده به عنوان فرصت استفاده کنیم و فضا را به سمت معارف اربعین ببریم و معارف اربعین به عنوان امتداد عاشورا با ابزار رسانه در جامعه نهادینه شود.
در این جلسه نمایندگان شورای معارف شبکههای سیما نقطه نظرات خود را درخصوص ویژه برنامههای اربعین و دهه آخر ماه صفر مطرح کردند.